Lättläst svenska
Få stöd
Telefonnumret till Stödlinjen för män är 020-80 80 80.
Vi har alltid öppet,
både på dagen och på natten.
Det är alltid någon som svarar i telefonen
och det är gratis.
Du kan ringa till oss på Stödlinjen för män
för att få stöd och information
om du har blivit slagen, hotad eller
illa behandlad av någon i din närhet
eller om du haft sex mot din vilja.
Är du släkt med någon
eller vän till någon
som har varit med om det,
kan du också ringa till oss.
Du kan också chatta med oss.
Chatten är öppen fem dagar i veckan.
Du kan chatta på måndagar, tisdagar,
torsdagar, fredagar och söndagar.
Du behöver inte berätta vem du är
om du kontaktar oss.
Vi kan också ge dig information
om var det finns mer hjälp där du bor.
Vi kan tala om för dig vart du ska gå
om du behöver sjukvård.
Vi kan tala om för dig hur du anmäler till polisen.