Lättläst svenska

 

Få stöd

 

Telefonnumret till Stödlinjen för män är 020-80 80 80.

 

Du kan ringa till oss på Stödlinjen för män

för att få stöd och information

om du har blivit slagen, hotad eller

illa behandlad av någon i din närhet

eller om du haft sex mot din vilja.

 

Är du släkt med någon

eller vän till någon

som har varit med om det,

kan du också ringa till oss.

 

Vi har öppet alla dagar från klockan 7 till klockan 21.

Samtalet är gratis.

 

Ingen kan se på din telefonräkning

att du har ringt hit.

Du behöver inte berätta vem du är.

 

Vi kan också ge dig information

om var det finns mer hjälp där du bor.

 

Vi kan tala om för dig vart du ska gå

om du behöver sjukvård.

 

Vi kan tala om för dig hur du anmäler till polisen.

Lättläst svenska